onsdag 18 februari 2009

Något har hänt!

Blev i dag så uttråkad att jag fick för mig att göra det alla säger att man ska göra när man är gravid - baka. Har bakat tre olika sorters småkakor, bara för att inse att jag har tappat greppet om köket helt.

- Chokladkakorna smakar torr kakao, oätbara således.
- Syltkakorna (som jag brukar lyckas med) fastnade i formarna och smulas sönder när man försöker få ur dom. Smakar inget vidare heller för den delen.
- Drömmarna har jag inte vågat prova än, men de ser fina ut. Tror jag sparar dem till Mats så får han bedöma.

Hmm... Något har skett som gör att laga mat eller bakning inte funkar längre, kan man skylla även sånt här på graviditeten? Troligen inte...

Nu står hoppet till kycklinglasagnen i kväll, smakar den illa så ger jag upp!

1 kommentar:

  1. Ha ha! Där ser du, du bakar kakor i nionde månaden. Visste väl att du också skulle falla dit. :-)

    SvaraRadera