måndag 16 februari 2009

Fiskbullar med ketchup!

Började dagen med att åka och handla. Fyra nya oprövade maträtter står på menyn den här veckan, jag ska för första gången i mitt liv använda kronärtsskockshjärtan. Det kan bli nåt det!

Efter det har jag varit ute i Tuna Park och fikat, helt solo för andra gången i mitt liv. Första gången var förra veckan och det var inte så dumt, därav upprepningen i dag.

Nu väntar fiskbullar i hummersås till lunch. Brukar passa på att äta det när Mats jobbar eftersom han påstår att det luktar illa (vilket är helt fel). I hummersåsen brukar jag ha ketchup. Och det här förstår jag ju att många tycker verkar vidrigt. Det roliga är att det inte är en gravidgrej, att jag måste ha ketchup, utan jag har alltid ätit fiskbullar i hummersås med ketchup i. Det är mamma som lärt mig det, och det är skitgott. Om ni är lite modiga så provar ni! Kan bli en vändpunkt i era liv!

1 kommentar:

  1. Uschanbuschan vilken snubbig lunch!

    Vi åt på Papas Tapas: grekiska färsbiffar med klyfpotatis och fetaoströra. Utan ketchup.

    SvaraRadera