söndag 1 mars 2009

Lååånga gardiner...

Vi har inte fyra meter i takhöjd på Intagsgatan. Alltså är gardinerna på tok för långa och jag har ingen symaskin. Vilket i och för sig är lika bra eftersom jag verkligen inte gillar att sy med symaskin, men det var inte det det här skulle handla om. Utan att jag nu ska sitta och försöka justera längden genom att sy för hand, kan bli intressant.

Under dagen har jag fortsatt med projektet jag startade i går, och nu är jag klar. Jag har skapat ett nytt smyckeskrin med hjälp av lite tyg, en kartonggrej från Åhléns och plastgrejer från Clas Ohlson. Det hela började såklart helt annorlunda eftersom jag i ett infall fick för mig att jag kunde fixa ett helt på egen hand genom att vika kartonger, sy, klippa och klistra. Det gick givetvis inte eftersom jag inte är den pyssliga typen, så nu har jag satt ihop ett smyckeskrin av färdiga grejer, men jag är mäkta stolt! Det blev kanonfint, ska försöka med bilder på det med, men först gardinfix!

3 kommentarer:

  1. Det var verkligen otippat pyssel. Otroligt vad väntans tider gör med en. :-)

    Det finns ju något som man stryker fast på gardinerna så du slipper sy. Finns att köpa lite överallt.

    SvaraRadera
  2. Hej! Kul å följa dej här å snart få veta vad det blir för nån i magen.. ;) Ett tips är att köpa strykband till gardinerna, bara å mäta längde å stryka på! Super enkelt!
    Lycka till!
    Kram Lina

    SvaraRadera
  3. Ja, det låter ju onekligen smidigare att bara stryka på nåt... Men nu är det fixat och klart, och jag känner mig löjligt duktig!

    SvaraRadera