lördag 21 mars 2009

1 vecka gammal!

I dag fyller vår lilla Rio en vecka! Vet inte vart tiden tar vägen. I min värld existerar för tillfället bara Rio, Mats och jag. Vi lever i en liten bubbla, om vi hade varit kända hade stått om Svenssons babylycka på löpsedlarna.

Att bara få koncentrera sig på familjen och försöka landa i det här nya tar upp all min tid, samtidigt som jag försöker återhämta mig från förlossningen.

Vi vet att det är många som vill komma och hälsa på Rio, men det dröjer nog lite till innan vi orkar ta emot besök. Undantaget är mor- och farföräldrarna som kommer i morgon för att titta på den lille.

Det är underligt hur annorlunda han ser ut nu mot när han föddes. Då var han rödfläckig i ansiktet och väldigt svullen, framförallt under ögonen. Läkaren kunde inte ens undersöka ögonen eftersom de inte gick att öppna. Nu har svullnaden gått ner och han har normal ansiktfärg. Han var supersöt då och ännu vackrare blir han för varje dag som går.

Tack för alla hälsningar här på bloggen, kort, blommor och presenter ni skickat, det värmer!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar