onsdag 11 mars 2009

+7 dagar!

Japp, en vecka efter utsatt datum och inga känningar att något skulle vara på gång. Tanken var ju att bebisen skulle komma lagom till våren, och tittar man ut och ser all snö så förstår man varför den väntar lite till... Jag kan hitta massor med anledningar till att det dröjer...

I kväll är det match, United mot Inter. Kan bli hur spännande som helst. Och nu slipper jag en krånglande dator eftersom min Mats har fixat en till box. Nu har vi fem apparater och lika många dosor i vardagsrummet. Hur många sladdar det finns på baksidan av tv-bordet vill jag inte tänka på.

I morgon ska vi till barnmorskan och då får vi förhoppningsvis en plan på hur det ska gå till närmaste tiden. I Stockholm får man tydligen åka in på kontroll på förlossningen i vecka 41+3 för att kolla mängd fostervatten, flöde i navelsträngen osv. Vet inte hur det är här i E-tuna, men man ska ju sättas igång efter 14 dagar har de sagt, så nåt borde dom ju vilja kolla innan?

4 kommentarer:

  1. Jag gick också över tiden, och fick en tid på förlossningen på 41+6 för att kolla läget. Då konstaterade de att jag inte var öppen alls, och att det alltså inte skulle hända nåt av sig självt det närmaste dygnet. Så då satte de igång mig. Först hände ingenting, men ett dygn efter att vi kommit dit så föddes lille Vidar. :)
    Antagligen kommer nåt liknande att hända dig om inte Svensson III har lust att titta ut de närmaste dagarna. :)

    SvaraRadera
  2. Fortfarande ingen bebis, envis sak, först vill den inte vända på sig och nu vill den inte komma ut...nu får den skärpa sig. Världen utanför kommer ju bli perfekt. Kram kram

    SvaraRadera
  3. Här i dalarna är det oxå koll i v41+3. Det var den värsta gyn undersökning jag gjort, värkarna satte igång på natten efter den undersökningen så hoppas på att du får göra den ;-)

    SvaraRadera
  4. Julian föddes på 41+3 så hans polare kanske vill göra likadant. :-)

    SvaraRadera