söndag 18 januari 2009

Städning och ordjakten!

Dagen inleds med promenad med Mats. Vi är överens om att jag inte går så fort längre, snarare hasar mig fram. Så han har redan nu förvarnat om att han går ifrån mig när han tröttnar. Vilket känns rätt okej.

Sen ska det städas på Intagsgatan, vilket är så tråkigt så att det sker alltför sällan. Vilket gör det ännu mer tråkigt eftersom det blir så mycket mer att städa.

Igår spelade vi ordjakten. Det går ut på att man ska komma på tex så många yrken som möjligt på en viss bokstav. Vi har spelat det här väldigt ofta på sista tiden och jag har vunnit två gånger. Av ca 50 omgångar. Mig spelar det ingen större roll vem som vinner, jag glömmer min förlust på ca 2 sekunder För Mats däremot är alla vinster viktiga vinster. Även i ordjakten. Så det blev som en bonus för honom efter Uniteds vinst. Roligt för honom tycker jag.

1 kommentar:

  1. Skönt för Mats! =)

    Håller med om städningen! Jag laddar fortfarnde för att orka städa bort julen.

    SvaraRadera