fredag 16 januari 2009

Ny spis och tandläkarbesök.

I morse köpte vi äntligen en ny spis, den levereras idag efter 15.00. Jag är inte särskilt våldsam av mig, men den gamla har jag faktiskt i rent vredesmod sparkat på x antal gånger. Fruktansvärt irriterade när ugnen ibland, och bara ibland, bestämmer sig för att inte bli varmare än 90 grader. Så man vet inte riktigt när den tycker att man ska få äta och inte. Lite av en spänning i vardagen...

Efter spisköpet skrubbade jag rent kaklet i köket eftersom jag fick för mig att det är pinsamt att ha skitigt kakel när fraktgubbarna kommer med den nya spisen... Efteråt kom jag på att det nog inte rör dem i ryggen hur vårt kakel ser ut...

Kl. 11.50 var det dags för tandläkarbesök då hon rensade tänderna från tandsten. Jag hatar att gå till tandläkaren och det här var lika fruktansvärt som jag förväntat mig. Det ilade, blödde och gjorde fruktansvärt ont. Jag blev genomsvettig av plågan och kom knappt upp ur stolen eftersom kläderna klibbade fast i tandläkarstolen. Mysigt.

Nu fortsatt tvätt av små kläder.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar