onsdag 21 januari 2009

Det blev nästan som vi tänkt oss...

Kom för en stund sen hem från föräldragruppen. Det blev en blandning av vad vi trodde. Vi fick hämta en bild som vi skulle säga något om i samband med att vi berättade lite om oss själva. Fruktansvärt löjligt tycker ju jag som är lite smått hämmad när det gäller lekar etc. Det fanns tex bilder på vatten, kanoter, tårta, semlor osv. Så Mats hämtade en bild åt oss på en svamp. Och sa att vi gillar att plocka svamp. Jag var tyst. Mats känner mig väldigt väl. Det tycker jag är skönt.

Efter den inledningen så var det inga mer fånerier som tur var, utan mest prat om vad vi vill ha ut av föräldragruppen, vad vi vill veta om förlossning, barn osv. Det är tur att det är jag och inte Mats som ska föda barnet, han tycker att det är smått obehagligt att bara prata om kanyler, EDA, slemproppar och liknande mysiga förlossningsgrejer... Själv njuter jag i fulla drag :)

42 dagar kvar nu...

4 kommentarer:

  1. har ni någonsin plockat svamp???

    SvaraRadera
  2. Japp, vi plockar faktiskt svamp! Så det ju sant det han sa, men fortfarande helt obegripligt varför vi inte bara kunde få presentera oss - utan bild.

    SvaraRadera
  3. Han har ju humor din man! Från och med nu är det alltså svampen som kännetecknar familjen Svensson ;-)

    //Helena

    SvaraRadera