onsdag 20 maj 2009

Uppdatering!

Det har varit dåligt med uppdateringar här på bloggen de senaste dagarna, men nu så. 

Promenaden med Christina i måndags ställdes in eftersom det regnade hela dagen tyvärr. 

I går var däremot Maria och Julian här och hälsade på och det var så trevligt! Julian är så mysig och briljerade med att kunna jollra med konsonanter för första gången i livet! Det krävs en tripp till Eskilstuna för såna saker...

På eftermiddagen gick vi och fikade på Janelings. Trevligt att inte vara ensam om att amma och byta blöja mitt i kaffet. Under fikat så hördes ett barntjut som ett eko direkt efter att Rio hade tjoat lite. Vi tittade oss omkring utan att upptäcka något annat barn i lokalen. Då hör vi en kvinna säga till en medelålders man "Vad har vi sagt om att härma barn? Du ska ju inte göra det", varpå han svarar med ett barnskrik igen. Normalt...

I dag har jag och Rio varit ute och gått med några ur den nybildade mammagruppen. Vi tog en två timmars paus på Vilsta sportcafé. Det blev en hel del förlossningsberättelser, amning och blöjbyten. Mycket trevligt!

Två av bebisarna imponerade med att hålla upp huvudet utan stöd, vi andra tittade beundrande på. 

Nu ska jag laga köttgryta och därefter börja ladda inför morgondagens aktiviteter. Stackars Mats får sitta hemma med sitt knä medan jag roar mig. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar