torsdag 7 maj 2009

Sjukvården...

Ibland är sjukvården löjlig. I går pratade jag med en sköterska på ortopedmottagningen som berättade att remissen är bedömd och att svar har gått iväg till läkaren på neonatal. Hon läste upp svaret för mig. Men hon tyckte att jag skulle ringa neonatal för att prata vidare med läkaren där. Så jag ringde neo och där sa läkaren att de inte alls fått något svar på remissen. Det gick inte att hitta nånstans. Så jag berättade för honom vad sköterskan hade berättat för mig och undrade vad som händer nu? Men eftersom neo inte har fått nåt svar från ortopeden så skriver neo en ny remiss för att få svar på den första remissen. Hänger ni med? Så där är vi nu. Ganska säkra på att det inte är någon fara med höfterna, men inte helt säkra. Så kan det vara.

På förmiddagen var vi på BVC för åttaveckorskontroll. Allt var bara bra med lillkillen (han är möjligtvis lite bättre än alla andra barn objektivt sett) och han närmar sig fem kilo med stormsteg, bara 30 gram kvar nu!

På eftermiddagen var jag på efterkontroll hos barnmorskan (som tyckte att Rio är lik Mats), vilket gick galant.

Mats har på något underligt sätt lyckats skaffa sig en barnsjukdom, läs mer här!

2 kommentarer:

  1. Hejsan frida, är inte detta sjukvården iett nötskal på sjuka huset. Tänk all gånger vi har jagat remisser eller svar på dessa. Hoppas ni mår bra och njuter av tiden. Kram KArin

    SvaraRadera
  2. Ja, jag borde ha varit förberedd på strul, men icke...

    SvaraRadera