torsdag 16 april 2009

Lite av varje.

Har precis bevittnat Rio utföra en monolog i Mats famn. Mats fick inte en syl i vädret när vår son babblade på. Han älskar att dansa med sin pappa, då kryper han ihop i famnen och tittar lugnt på omvärlden som gungar förbi.

Vi har fått låna en bärsjal av Maria, men inte lyckats helt och hållet med den än. Vi får dit den som den ska vara (tror vi), men Rio sitter konstigt utan stöd för nacken i den, så vi får vänta till Maria kan visa.

I dag har vi varit i Tuna Park och shoppat lite. De har ett amningsrum där vilket var behövligt, är inte tillräckligt van att amma offentligt än...

I går blev Rio och jag erbjudna att vara med på bild i tidningen Folket. Artikeln som vi skulle illustrera handlade om förstagångsmödrar i Sörmland. Vi tackade nej eftersom jag inte blir bra på bild och skulle bara få ångest av detta. I dag är jag väldigt glad att vi inte ställde upp eftersom rubriken till artikeln lydde "Mammor i Sörmland unga och överviktiga". Hmm... Nog för att jag inte gått ner alla mina gravidkilon men det var väl lite att ta i...

4 kommentarer:

  1. Hahaha! Unga och överviktiga... hahaha!

    Ja det är lite klurigt med sjalen. Man ska dra den ena sidan över hans huvud så han hålls in mot bröstet. Sen ska han sitta som en groda. Det kan bli lite snett men pröva er fram, jag kommer så snart jag kan/får och visar.

    SvaraRadera
  2. Och vaddå inte bra på bild? Bilden på er ovan är ju jättefin!!!

    SvaraRadera
  3. Ni är hur fina som helst, men jag skrattade gott åt rubriken. Kram Karin

    SvaraRadera
  4. Ja vilken rubrik...stämmer inte på dig. Vilken jätte sin bild, världens finaste mammma och son skulle rubriken ha varit. Kramar

    SvaraRadera