lördag 4 april 2009

Det var det där med vikten också...

I dag fyller Rio hela tre veckor! Stora grabben! Just nu ligger Mats och Rio och sover middag vilket jag också kanske borde göra... Men jag känner mig inte särskilt trött så jag bloggar istället.

Vägde mig i morse och upptäckte att jag har en hel del kilon att gå ner för att trivas med min kropp. 9 kilo rasade av de första fem dagarna efter förlossningen, gissar på att resten tar lite längre tid... Målet är att komma i mina gamla jeans till hösten, så jag har ett tag på mig... Fast det vore ju kul att kunna ha något annat än mjukisbyxor när man träffar folk...

Vi är ute och går ca en timme varje dag och det kanske hjälper, men då måste jag nog sluta med att vräka i mig onyttigheter också.

I går var vi på apoteket på sjukhuset och när vi skulle gå ut genom huvudentrén så blev det kalabalik i den roterande utgången. En äldre man med rullator fick för sig att han skulle fixa att gå in den vägen istället för att använda handikappdörren. Mannen gick ytterst sakta så att dörrarna stannade när de kom för nära honom. Mycket bra ur säkerhetssynpunkt. Men inte alltid tillförlitligt eftersom de inte stannade när han hade någon decimeter kvar till säkerheten. Dörren for in i honom, han for omkull och slog huvudet i vår vagn.

Om man ska ramla och slå sig så ska man i och för sig göra det på ett sjukhus... Fast han hade kanske inte planerat in ett extra besök på akuten (fallet såg inte så skönt ut).

I morgon får vi besök av Mats kollega Johan T med sambo, på måndag kommer Sophie och på torsdag Christina. Sen bär det av till Avesta över påsk.

Nu vaknade båda pojkarna, Rio med ett vrål, Mats lite tystare.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar