tisdag 25 augusti 2009

Jag trodde att det var ett skämt.

En gång i tiden bestämde Mats och jag oss för att aldrig mer handla på Coop Sveaplan. Det fanns flera anledningar till detta, en var dom långa kassaköerna.

I dag gjorde jag bort mig genom att tro att jag bara kunde springa in på Coop för att köpa ett paket korv. Även om det är långa köer så brukar ju folk som handlar mycket släppa förbi en person som bara köper ett paket korv. Så brukar i alla fall jag göra. Men icke.

Jag hamnade i fel kö. Och när jag upptäckte det var det redan för sent. Min kö bestod av många snåla människor. Eller ekonomiska, avgör själva.

Det var rabattkuponger till höger och vänster, pantkvitton, 3 för 2-erbjudanden och det tog aldrig slut! Och juicepaketen som det fanns kupong på var ju slut, men inne i affären hade någon sagt att det gick bra med en annan sort, stämde det verkligen för då vill jag ju ha den sorten, och surströmmingen stod det i tidningen att det var 2 för 39 kr men på skylten var det ju 2 för 43 kr och så vidare i all oändlighet.

Och där stod jag med mitt korvpaket.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar