måndag 1 juni 2009

Cystor till höger och vänster!

För ungefär en månad sen upptäckte jag en knöl i mitt vänstra bröst. Efter att ha pratat med min barnmorska på MVC och distriktssköterskan på BVC så bokade jag in en tid för ultraljud uppe på mammografienheten. Så i morse var vi upp dit och det visade sig att knölen var en... cysta! Japp, tro det eller ej, men både mor och son har en ofarlig cysta att skryta med.

Men under den månad som gått har oron klamrat sig fast som en mycket ovälkommen gäst. Jag har med blandat resultat försökt förtränga knölen, vissa dagar har det fungerat utmärkt, andra dagar har det varit värre. De dagar oron varit som värst har jag målat fan på väggen och tänkt mig att Rio ska vara tvungen att växa upp utan mamma, och de dagarna har inte varit roliga.

Men nu är vi två mot en, Rio och jag mot den cystlösa Mats! Men vem vet, på torsdag kanske läkaren upptäcker att han har en i knät, och då blir familjen komplett!

Just nu är Mats på jobbet och Rio och jag väntar på att Kristin ska komma och hälsa på (om inte jag i min förvirring blandat ihop dagarna totalt).

2 kommentarer:

  1. Fredag låter som en bra dag. Klockan ett? kram

    SvaraRadera
  2. Klockan ett blir bra! Ses då vid korsningen! Kram

    SvaraRadera