onsdag 23 september 2009

Vilken härlig dag!

Dagen började bra med att Rio vaknade och ville amma först kl. 05.00. Skönt tänkte jag, men då var pojken, pyjamasen och sängen sjöblöta av kiss. Blöj- pyjamas- och sängbyte, amning och sen somna om var planen. Men nej, dags för ett nytt blöjbyte, nu av den andra sorten. Och efter det en liten spya som grädde på moset.

Sen gick jag ut på en långpromenad som avslutades på Coop. Först när jag lassat upp mina varor på bandet såg jag vad jag faktiskt köpte. Två färdiga frysrätter och sju barnmatsburkar. Latheten personifierad...

När vi sen väntade på grön gubbe i korsningen så böjde jag mig ner över vagnen och jollrade och tjoade med bebisröst till en överförtjust Rio. När jag reste mig upp så såg jag att det står en tjej precis bredvid mig.

Sådärja, nu kan det bara bli bättre!

1 kommentar:

  1. Visst är det skönt att få vara lat, själv handla jag i går 3 billys pizza och 4 färdiga pajer. Barnen jublade och Micke suckade. undra vad tanten i kassa tänkte, lat morsa, förmodligen, men det får hon gärna göra, jag hade bråttom och orkade inte. Ha en underbar dag och kvalitetstid kan vara färdigarätter.

    SvaraRadera