lördag 23 januari 2010

Det går inte!

Separationsångesten blev för stor! Det känns plötsligt helt omöjligt att skiljas från bloggen (som jämte Rio faktiskt också är min baby). Så jag erkänner att jag har usel karaktär, inte kan hålla mig till vad jag tidigare sagt och startar helt enkelt upp bloggen igen.

Året som gått har varit otroligt, men året som kommer blir också underbart. Fyra av mina fina fantastiska vänner väntar smått och kommer därmed att få vara med om en obeskrivbar lycka, och jag är så glad för deras skull! Dessutom har jag börjat jobba och husbygge står för dörren (eller nja, inte för dörren kanske).

En annan av anledningarna till att bloggen öppnar igen är att ibland är man med om underliga saker som man bara måste berätta för folk. Och bloggar är bra forum för såna grejer. Som det här:

I fredags var vi hos tandläkaren med Rio för information. Inget uppseendeväckande, borsta morgon och kväll, inga söta drycker och så vidare (Rio har för den delen åtta tänder för tillfället). MEN! Så släpper tandsköterskan bomben. Vet ni hur länge man ska hjälpa barnen med att borsta tänderna? Vet ni det? Gissa!

Tills dom är 12 år! TOLV!

Helt sjukt, eller hur? Jag menar, man börjar snart i högstadiet, står med ena foten innanför dörren till vuxenvärlden, kanske har kille/tjej. Och då ska mamma eller pappa komma och borsta tänderna på en! Det kan Rio glömma, han får borsta bäst han vill efter att han är typ sex-sju. Herregud, lite tilltro ska man väl ha till sina barn? Eller vad säger ni?

1 kommentar:

  1. Å va bra att du ska fortsätta blogga! Glad är jag för det. Jag kan ses på torsdag! Saknar dig vännen. Borsta tills han är 12. Låter jätte länge. Puss och kram

    SvaraRadera