söndag 15 november 2009

Grand Hotel Saltsjöbaden gillas inte...

Plötsligt är det söndag. Var inte riktigt beredd på det... I slutet av veckan har vi varit och fikat med Carro och hälsat på både Christina och Ida i deras nya hus.

Och i går var ännu en sån där speciell dag. Rio fyllde åtta månader. Och vad gör då mamman i familjen? Jo, hon åkte till Stockholm och var borta i 12 timmar. Vilket är en evighet om man tänker på det. Jag trodde innan att det kanske skulle bli lite jobbigt (för mig alltså, honom visste jag att det inte skulle gå någon nöd på), men nej, faktiskt inte.

Först var jag och hälsade på Fredrik, Marie och Filip och han är fortfarande världens näst vackraste barn. Så liten och fantastisk och underbar!

Sen träffade jag mina barndomsvänner Emma, Maria, Jennifer, Johanna och Linda och vi åkte ut till Saltsjöbaden och gick på spa. Det var helt underbart att få träffa mitt fina tjejgäng, det blir tyvärr alldeles för sällan. Vi badade bubbelpool, bastade, simmade, åt lunch och hade det fantastiskt mysigt!

Tyvärr var servicen usel. Hade tänkt skriva om allt det usla, men orkar faktiskt inte. Nöjer mig helt enkelt med att berätta att Grand Spa är bortkastade pengar eftersom servicen är under all kritik. Mycket kort sammanfattning: det är långa väntetider trots att man har förbokat, riktigt dåligt bemötande från personalen i restaurangen samt att dom försöker ta betalt för saker som dom tidigare sagt ingår i priset. Inte att rekommendera alltså.

Men eftersom det var varandras sällskap vi var ute efter så hade vi det mycket bra ändå!

För tillfället är jag förkyld och det låter som om det är på gång för Rio också. Fy.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar